27/8/10

apa kata hati

assalamualaikum...

1. poyonye title entri kali ni. agak lame x menules. hari2 pikir ape nak tules. x de idea. kdg2 x sempat pikir pon sbb agak bz ngan keje2 last minit. yay!

2. harini aku gi rumah tok. lokasi? in the middle of nowhere. =)
pasni aku x pegi dah sampai lepas RAYA. ya. RAYA! it should be fun repeating this word. RAYA!
tapi aku rasa biase2 je.

3. selain aku x sabo nak jumpa parents, adik2 & kucen2 yg saket2 belaka tuh.. x de ape yg best psl raya. maybe sbb aku pon da besaq. da cukop umor tuk rasa hepy lebih2 bila nak raya..hihi.

4. tapi sgt2 lah aku rindukan suasana raya masa kecik2. lari2 luar rumah nenek mlm raya. sedara ramai gile mcm ada kenduri meminang. ada yg bakar lemang, buat rendang, dodol.. cara aku tules cam dlm drama2 tv mlayu je yek. tp tu lah hakikat hari raya kat melaka, kampong ayah aku. =)

5. tp.. skang da byk yg berubah. da 2 thn rumah nenek kosong masa raya. since arwah atok da meninggal.. rumah cam sunyi sepi. nenek plak da nyanyok. beliau pon lupa da beliau ade ruma yg sgt canthek kat melaka. yela.. nenek da jd org KELUMPO.

6. n semakin aku besa.. usia pon makin meningkat tinggi.. aku tgk smua brubah. kata hati aku..
aku x nak pape pon brubah. bia la smua remain the same.. bile igt ayah akan tua, umi pon tua, adik2 akan besa n ada life sendiri.. its killing me inside..

7. n harini skali lg aku rase sebak x semena-mena bila aku tanye tok.. sape balik raya thn ni. jawapan slumber tok aku.. " x tau la. sapa nak balik..balik la.." tok aku da biase bile raya x de anak2 kat ruma.. pagi raya, ada la anak laki dia dtg bwk kuih2 then bwk tok gi semayang raya. pas smyg raya.. anak laki die pon balik ruma die balik.

8. tok ngan wan aku.. dok la bdua je kat ruma tunggu org dtg.. kdg2 pak long aku amek tok ngan wan gi beraya kat area ruma dia. tp feeling anak2 balik beraya, cucu2 meriah kan ruma masa raya ngan anak2 amek gi beraya ruma org sgt2 bebeza!!

9. deep inside aku rasa aku phm ape yg tok rase.. SUNYI gile babas. raya ke x.. x de beza. tok bagi aku siap2 duet raya. RM 50. seminggu lpas tok bg RM 50 lg. maknanya dlm seminggu lbh ni da RM 100 tok bg aku duet. ngan harapan.. aku x kan lupakan tok. sbb aku tengiang-ngiang tok ckp kat aku td. "hang da balek skali-skala buleh tok tengok muka pon x pa dah."

10. SAYU siol. maybe aku je la cucu die pon yg die byk menyumbang.. byk tlg2 die ngemas ruma.. aku rase la gitu sbb cucu2 lain ramai laki. ada yg pompuan pon jrg2 balik sbb da ada family sendiri.. sbb tuh. mana tok nak pegi kalo aku mampu nak bwk.. aku bwk. walaupon tok nak melawat 'org saket' yg sihat.. aku bwk jugak.

11. kdg2 aku ngomek gak dlm hati. yela.. tido aku kdg2 tok kejot ajak gi sana sini.. baru jejak kaki dlm ruma tok da ajak gi uma sdara.. bukak pose bagai.. aii.penat. tapi.. kalo aku x bawak..sape lagi? dan.. bile lg die nak mkn ramai2 ngan anak cucu die..

12. hurm.. citenye psl raya je. mlalot dowh. aku berdoa raya tahun ni.. semua org hapy. semua org leh beraya ngan best sbb pose penuh. hehe.. x de yg kesunyian, kesurupan masa raya.. beraya lah anda-anda sbb raya setahun skali je. nak temenung2 raya kali ni.. nak tgu raya skali lg setahun lg weh..

13. dan baik lah aku bemaaf-maafan ngan semua org raya ni slain dr bsyukor sbb aku ley beraya lg. mana la tau raya thn depan aku da x de.. mana la tau.. kot dapat gi obersi ke. hee. yg pasti aku akn beraya ngan bersungguh-sungguh n maapkan slh silap smua org ngan aku.

- x nak jadi cam raya tahun lepas. malam raya kedua terburuk aku lepas tahun 2000. =(

rapuan jam 12.17am

No comments:

Post a Comment