11/8/10

semerah chenta sitello

assalamualaikum..

1. menurut topik kat atas..aku sbenarnye nak tuleh pasai 1 filem ni. semerah cinta stileto. gini ke ejaan nye? hentam la kan. asalkan aku dpt nak nuleh pasai pilem yg dah lame tayang tp aku baru tgk nih.

2. aku saje2 le ambik pilem nih kat membe aku. smbl aku membaring2kan diri ngan bebi..aku rase nak layan plak cite nih..dr name pilemnye..mmg mengancam jiwa. plakon pon boleh thn. ke ade yg rase x leh tahan tgk hero ngan heroin die.. hot stuff abad ini. =)

3. aku x tau la ape komen2 pasal cite nih. sbb aku agak bz mase cite nih klua. bile aku gi amporium pon aku ade cite laen yg aku list kan wajib tgk sbelom cite nih. jadi, x dapek den nak nonton kat panggung smbl mkn popcorn 'potong kaki'. -manis siot!

4. mase aku layan cite ni aku x expect lebih2. expectation aku suam2 kuku je. sbb aku takot aku frust sbb cite x cam ape yg aku harapkan. tp kredit bleh aku bg kat pemilihan plakon die la. plakon yg kene ngan watak2 yg dieorg bwk. yg bapak nmpk cam bapak. kekadang cite mlayu yg bapak ngalahkan anak. 'raged' je. mudo plak tuh. pakai SK2 kot.

5. tp byk mende2 yg 'klise'.. mende2 yg dah bese sgt. rase cam ala.. xde lawak lain ke nak buat?
x lawok pom. x gelak pom. pompuan geram nak sepak muntut jantan.. pastuh nak nyepak org lain org lain yg kena. rase cam x best la scene tuh.

6. pastuh mase scene gado2 rebot customer kat pasa. alahaii.. apesal lu. scene yg kelam, yg bising giler.. aku x phm mende pon.

7. aku maybe ade mslh ngan cite yg nak buat lawok tp aku x rase lawok kot. lawak x payah buat hegeh2. x payah buat mimik muke yg smacam. cam mencacatkan plak muka yg hensem, muka yg lawa smata2 nak bg org glak. harith iskandar x yah buat muke susa pon aku glak je dgr lawak die. =D

8. maybe pilem mlayu kene buat anjakan paradigma sket kot. citer yg lebih matang. story line yg lebih kretip. aku still sapot pilem tempatan. cume kalo leh ditingkatkan mutu tuh lg best. x sabo nak tunggu pilem kite plak tayang kat hollywood ke, bollywood ke.. ENDONWOOD ke.

- teringat 1 citer mlayu yg aku ngan bebi gi tgk. pnonton x sampai 10 org. lpas 30 minit, smue kluar. gaga. tahniah kpd pilem tuh sbb bjaya cipta fenomena kluar awai & popcorn x habes gitu.

rapuan jam 2.01am.

No comments:

Post a Comment